Saturday, June 8, 2013

puutarhassa / in the garden






Puutarhassa kaikki kasvaa. Kitken vain kaikkein röyhkeimmät kasvajat kasvimaalta ja kukkapenkistä, muuten saa rehottaa. Suurin osa pihan rikkaruohoista on syötävää, joten olen ihan tyytyväinen.
Kasvimaalta tulossa: porkkanaa, perunaa, palsternakkaa, juuriselleriä, härkäpapua, ruusupapua, herneitä, kesäkurpitsaa, yksi jättikurpitsa, paljon paljon yrttejä, vähän mansikoita ja joitain kukkiakin. Kaikkea vähän. Kasvimaa on tosi pieni. Pieni ja kompakti. Innostuksen vallassa kylvetty.

Olen niin iloinen kun meillä on nyt tämä (laina)piha tänä vuonna.

Ja olen iloinen kun olette löytäneet tänne. Kivoja olette.


Everything grows, the ones that i planned to grow there and then some univited things too. I only root out the most arrogant weeds: most of them are eatable, so i just eat them out...
My garden is small, full, made with exitement and the most warmest thoughts.

This garden makes me so happy. And i´m happy you found me here too.

1 comment:

  1. Keskellä minun kasvimaalaatikkoani kasvaa vain yksi pavuntaimi.
    En ole saanut otetta siitäkään hommasta. Vieläköhän sitä ehtisi. Innon viljelystä vei jo viime kesänä etanat, jotka löysivät tämänkin tontin, ja näyttävät olevan tänäkin vuonna paikalla popsimassa kaiken. Tuhkaa levitettiin, mutta ainakaan vielä eivät ole pelästyneet.

    Kivalta kuullostaa teidän piha ja maa! Ja näyttää siellä porukkakin viihtyvän. Minä en yhtäkkiä enää pihakaveria saa. Istuu huoneessaan lukemassa ja tekemässä sarjakuvia kuin tatti.

    ReplyDelete